اتفاقات نادر فوتبال
اتفاقات نادر فوتبال
همه چی در باره فوتبال
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط منصور مهرآذر |
اگر همین روزها خبری با این تیتر که "رونالدو اسپانیایی شد" یا "رونالدو انگلیسی شد" مواجه شدید زیاد تعجب نکنید. به هر حال در این دنیا هیچ چیز عجیب نیست!

عصرایران ورزشی: دولت پرتغال براي جلوگيري از ورشکستگي اقتصادي تصميم گرفته است کريستيانو رونالدو ستاره فوتبال اين کشور را در ازاي 160 ميليون پوند به اسپانيا بفروشد.

این خبر در روزنامه ایندیپندنت انگلیس به چاپ رسیده است و خبر از یک اتفاق غیر متعارف در دنیای فوتبال می دهد. خبری که شاید به وقوع پیوستنش همه را متعجب کند و به هیجان اورد.

به نظر می رسد که بحران مالی در اروپا کاری کرده است که دولتمردان کشورهای اروپایی از جمله پرتغال بخواهند به هر قیمتی که شده، وضعیت اقتصادی و مالی کشورهای خود را بهبود ببخشند.

پرتغال هم اکنون 12 میلیارد یورو بدهی دارد و این کشور تا ورشکستگی کامل فاصله چندانی ندارد. وضعیتی که بدون تردید اثرات جبران ناپذیری خواهد داشت.

به نظر می رسد که حتی وزیر دارایی پرتغال موافقت گران ترین بازیکن فوتبال جهان را هم گرفته است. حتی شنیده ها از این حکایت دارد که کمیته اجرایی فیفا هم قصد دارد در جلسه محرمانه ای قوانین جدیدی تصویب کند تا در صورت توافق دو کشور، امکان چنین انتقالی وجود داشته باشد.

این اتفاق عجیب البته موافقان و مخالفانی هم دارد. مثلاً سازمان ''حفظ فوتبال پاک'' چنین حرکتی را احمقانه می خواند و معتقد است که این کار جام جهانی را ویران می کند.

 پرتغال در انجام این کار مصمم است و اگر قوانین اجازه دهند، حتماً چنین اتفاقی خواهد افتاد.

در صورتی که اسپانیا از این تصمیم منصرف شود، انگلستان هم وارد معامله خواهد شد. حتی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس پیشنهادی 200 میلیون پوندی برای خرید رونالدو و حضور وی در تیم ملی انگلیس آماده کرده است.

اگر پرتغالی ها موفق نشوند که وضعیت اقتصادیشان را بهبود ببخشند، به زودی باید شاهد عجیب ترین و جنجالی ترین اتفاق فوتبالی دنیا باشیم. اگر همین روزها خبری با این تیتر که "رونالدو اسپانیایی شد" یا "رونالدو انگلیسی شد" مواجه شدید زیاد تعجب نکنید. به هر حال در این دنیا هیچ چیز عجیب نیست! 

 

 

 

حالا این سوال بی‌جواب می‌ماند که آن‌هایی که اصرار به برگزاری این بازی داشته‌اند، اصلا برای جان فوتبالیست‌های نوجوانی که قرار بوده وارد زمین شوند ارزشی قائل بوده‌اند؟
در چارچوب مسابقات فوتبال نوجوانان آسیا ویژن تهران قرار بود تیم‌های پارسیان و داماش با هم بازی کنند اما مسابقه این دو تیم برگزار نشد.

مسئولان تیم پارسیان تهران زمانی که متوجه شدند پزشکی کنار زمین وجود ندارد تا در موقع لازم به مداوای بازیکنان مصدوم بپردازد، از مسابقه با تیم حریف خودداری کردند. جالب بود که مسئولان تیم داماش تهران به عنوان تیم میزبان، راننده آمبولانس را به عنوان پزشک معرفی کرده بودند اما مسئولان تیم پارسیان متوجه این اتفاق شدند و از بازی با تیم حریف خودداری کردند.

جالب‌تر این بود که مسئولان تیم پارسیان می‌خواستند از راننده آمبولانس عکس بگیرند تا با بردن عکس او به هیات فوتبال تهران، دلیل قانونی خود را برای خودداری از انجام مسابقه اعلام کنند اما به آن‌ها اجازه داده نمی‌شد از این شخص عکس بگیرند.

با این حال مسئولان تیم پارسیان مشخصات این راننده آمبولانس را پیدا کردند و اعتراضشان را به دست مسئولان هیات فوتبال تهران رساندند. مسئولان کمیته پزشکی هیات فوتبال تهران هم اعلام کردند که این شخص پزشک آن‌ها نیست و اصلا او را نمی‌شناسند.

جدا از سه امتیاز این مسابقه که کمیته انضباطی هیات فوتبال تکلیف آن را مشخص می کند، مسئله مهم، نادیده گرفتن جان بازیکنان نوجوان دو تیم بوده. چراکه در صورت برگزار شدن این مسابقه، ممکن بود یکی از همین نوجوانان دچار مصدومیتی شدید شود که احتیاج به امداد فوری داشته باشد. شاید اقدام مسئولان تیم پارسیان در خودداری از انجام این مسابقه، عامل نجات جان یک بازیکن شده باشد.

حالا این سوال بی‌جواب می‌ماند که آن‌هایی که اصرار به برگزاری این بازی داشته‌اند، اصلا برای جان فوتبالیست‌های نوجوانی که قرار بوده وارد زمین شوند ارزشی قائل بوده‌اند؟

 

وستهام یونایتد در یک قدمی لیگ برتر انگلیس قرار گرفت! 

 

 آیا میدانستید فرانک لمپارد و پدرش در وستهام بازی میکردند و عموی لمپارد مربی وستهام بود یعنی هری ردنپ؟

ریو فردیناند و آنتون فردیناند در وستهام رشد کردند!

 

 

 

یک اتفاق نادر در فوتبال/پاراگوئه با ۵ تساوی پی در پی به فینال کوپا آمریکا رسید

فوتبال جهان - این اتفاقی نادر در فوتبال دنیاست.

تیم فوتبال پاراگوئه در حالی در فینال مسابقات کوپا آمریکا مقابل اروگوئه صف آرایی می کند که این تیم در هیچ یک از 5 مسابقه مرحله مقدماتی و حذفی این دوره موفق نشده در پایان وقتهای قانونی و یا اضافی برابر حریفانش به برتری برسد. قرمز و سفید پوشان پاراگوئه که پس از 32 سال دوباره طعم حضور در فینال جام ملتهای آمریکای جنوبی را تجربه می کنند در گروه دوم این مسابقات در کنار تیمهای برزیل ، ونزوئلا و اکوادور حضور داشتند که با کسب سه امتیاز از سه تساوی پی در پی و به عنوان تیم سوم به مرحله بعد راه یافتند. در مرحله حذفی ابتدا این برزیل بود که پس از تساوی صفر بر صفر در پایان 120 دقیقه در ضربات پنالتی قربانی راه راه پوشان پاراگوئه شد و در نیمه نهایی مسابقات نیز پاراگوئه توانست در ضربات پنالتی به برتری 5 بر 3 برابر ونزوئلا دست یافته و به فینال مسابقات راه یابد. باید دید نتیجه دیدار نهایی مسابقات نیز به چه شکل رقم خواهد خورد و آیا شاهد خلق یک رکورد عجیب در جهان فوتبال خواهیم بود. پاراگوئه آخرین بار در سال 1979 و با پیروزی سه بر یک برابر شیلی فاتح این مسابقات شده است.
نتایج تیم ملی پاراگوئه در این مسابقات:
مرحله گروهی:
پاراگوئه 0-0 اکوادور
پاراگوئه 2-2 برزیل
پاراگوئه 3-3 ونزوئلا
دور دوم:
پاراگوئه 0-0 برزیل ( در ضربات پنالتی 2-0 به سود پاراگوئه)
نیمه نهایی:
پاراگوئه 0-0 ونزوئلا (در ضربات پنالتی 5-3 به سود پاراگوئه)
43 43

کلیدواژه ها:

جام جهانی - فوتبال آمریکا

نظرات شما عزیزان:

رضا
ساعت10:38---19 تير 1391
سلام دوست گرامی لینک شدید با نام اتفاقات نادر در فوتبال شما هم منو با نام کشتی کج555 لینک کنید با تشکربهم سر بزن وبلاگتم واقعا قشنگه

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.